Produkty Apple latami uchodziły za najbardziej niezawodny sprzęt na rynku. Ostatnie lata udowadniają, że w szeregach giganta z Cupertino nie dzieje się najlepiej. Co jakiś czas docierają do nas informacje o kolejnej wadzie fabrycznej ukrytej w którymś ze sprzętów. Początkowo solą w oku Apple były klawiatury motylkowe stosowane w Macbooka-ach Pro i dopiero trzecia poprawka konstrukcji, rzekomo, rozwiązała problem. Do nowej generacji klawiatur podchodzę bardzo sceptycznie i uważam, że jeszcze o nich usłyszymy.
W międzyczasie pojawiły się problemy ze zbyt krótkimi taśmami matryc, które powodowały nierówne podświetlenie matrycy – usterka została okrzyknięta przez branżowe media jako Flexgate. Na początku czerwca br. ruszyła akacja serwisowa baterii dla Macbook-ów Pro Retina, mid 2015. Co było powodem do wymiany baterii w tak starym modelu? Bateria przegrzewała się podczas pracy co mogło doprowadzić do jej samozapłonu – bezpieczeństwo przede wszystkim.
Powidoki powstałe na skutek uszkodzenia wiązki matrycy – Źródło TheVerge
Macbook Air 2018
Odświeżone Airy zostały zaprezentowane światu jesienią 2018 i już na pierwszy rzut oka widać, że nowy model garściami czerpie z rozwiązań znanych z Macbook-ów Pro. Przebudowane zostało praktycznie wszystko. Smukły i elegancki kadłubek został wyposażony tylko w porty USB-C co dla wielu osób jest ogromną wadą – konieczność stosowania przejściówek i HUB-ów nie należy do najmilszych. Nie wszystko jednak zmieniło się na gorsze. Matryca to w końcu Retina o rozdzielczości 2560 x 1600px, bateria wystarcza na wiele godzin pracy z dala od gniazdka a podzespoły, choć nie najmocniejsze, spokojnie wystarczą do komfortowej pracy.
Macbook Air się nie włącza
Serwis Apple wydał oświadczenie, w którym informuje, że część Macbook-ów Air cierpi na problem z płytą główną, który uniemożliwia włączenie komputera. Nie podano jaka ilość komputerów posiada wadę jednak producent uspokaja, że skala nie jest duża a samo Apple zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy maszyny przez cztery lata licząc od daty zakupu. Producent obiecał skontaktować się ze wszystkimi klientami, których sprzęt zostanie zidentyfikowany jako wadliwy i zaleci naprawę w serwisie. Pamiętajcie jednak, że jeśli wasz Macbook Air posiada jakieś uszkodzenia mechaniczne, powstałe na skutek winy użytkownika najpierw będziecie musieli zapłacić za ich naprawę a dopiero później będziecie mogli skorzystać z darmowej wymiany wadliwej płyty głównej.
Uważam, że Apple w ostatnich latach dokonało kilku kiepskich decyzji. Wadliwe i niewygodne klawiatury, usunięcie wszystkich ważnych portów i zmuszenie użytkowników do zakupu przejściówek czy wpadka z Flexgate świadczą, że dział kontroli jakości powinien się bardziej przyłożyć do pracy.
Należy jednak pochwalić Apple, że potrafi przyznać się do błędu i wziąć na siebie odpowiedzialność za niedociągnięcia, które pojawiają się nawet kilka lat po premierze sprzętu – wielu producentów mogłoby pod tym względem brać przykład z Apple co wyszłoby z korzyścią dla nas wszystkich.
Co wy sądzicie o problemach z nowymi sprzętami Apple? Z jakimi awariami wy mieliście do czynienia w swoich Macbooka-ch i czy Apple potrafiło wam pomóc czy może nie wszystko jest takie piękne jak nam wmawiają?